عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 20 مهر 1400
بازدید : 180
نویسنده : بتن آلوکا

بلوک های بتنی چگونه ساخته می شوند؟

بلوک های بتنی یکی از مصالح اصلی مورد استفاده در هنگام ساخت دیوارهای هر ساختمان است. همچنین به آن واحد بنایی بتنی (CMU) نیز می گویند. اکثر بلوک های بتنی قبل از خرید در محل ساخت دارای حفره های توخالی هستند که دارای محل صاف و مواد سخت شده هستند .

اولین بلوک بتنی توخالی در سال 1890 در ایالات متحده توسط Harmon S. Palmer طراحی شد. با گذشت سالها ، بلوک بتنی قوی تری ساخته شد.

بلوک های سیمانی قبلی با دست ریخته می شد و ساخته می شد. اما امروزه فرآیندهای بسیار خودکار برای تولید بلوک های توخالی بتنی وجود دارد که می توانند 2000 بلوک در ساعت تولید کنند. آیا می خواهید نحوه ساخت بلوک های بتنی به صورت دستی یا فرآیند تولید بلوک سیمانی را بدانید؟ اگر بله ، در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید انجام دهید.

مراحل مورد نیاز برای ساخت بلوک های توخالی بتنی

در اینجا چند مرحله در مورد چگونگی ساخت بلوک های سیمانی آورده شده است:

1. مواد اولیه

مواد اولیه مورد استفاده برای تولید بلوک های بتنی عبارتند از: پودر سیمان پرتلند، آب ، شن و ماسه. مخلوط بتنی برای بلوک ها دارای درصد ماسه بیشتر و درصد کمتری از شن و آب است.

بلوک های سبک وزن با جایگزینی شن و ماسه با پوکه معدنی یا رس منبسط شده ، شیل یا تخته سنگ ساخته می شوند. مواد اولیه بلوک بتنی همچنین شامل مواد شیمیایی مانند افزودنی ها است که به افزایش مقاومت کمک می کند. برای طرح ها ، لعاب روکش شده است.

2. فرایند تولید بلوک بتنی

فرایند اختلاط شامل انتقال شن و ماسه به میکسربه نسبت مورد نیاز است. سپس، آنها به صورت مکانیکی به یک دسته وزن بیشتر منتقل می شوند ، که مقدار مناسب هر ماده را اندازه گیری می کند.

سپس مواد به مخلوط کن ثابت منتقل می شوند و در آنجا مخلوط می شوند. دو نوع مخلوط کن که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از Pan Mixer و Horizontal Mixer .

پس از اتمام اختلاط ، مقدار مورد نیاز آب با توجه به شرایط آب و هوایی و دمای آب به میکسر اضافه می شود. در این مدت، مواد افزودنی و رنگدانه های رنگ آمیزی اضافه می شوند. و مخلوط کردن برای شش تا هشت دقیقه دیگر ادامه می یابد.

3. فرآیند قالب گیری

در فرآیند قالب گیری ، مواد کاملاً مخلوط شده در سطل شیب دار ریخته می شود و به قیف آسانسور منتقل می شود. چرخه اختلاط دوباره برای بار بعدی شروع می شود. پس از این قیف، سرعت جریان مخلوط اندازه گیری می شود در حالی که به قیف دیگر منتقل می شود.

پس از اندازه گیری، آنها را به قالب های بلوک بتنی متصل شده منتقل می کند ، که دارای چندین پوشش قالب در جعبه قالب بیرونی هستند. آنها به تعیین شکل بیرونی بلوک و سهم داخلی حفره بلوک های سوزن توخالی کمک می کنند. هنگامی که قالب ها پر می شوند، بلوک ها با تکمیل سیلندرهای فشار هوا یا هیدرولی ، فشرده می شوند.

سپس بلوک ها به سمت پالت فولادی مسطح رانده می شوند و بلوک ها زیر یک برس چرخان که مواد شل شده را از بین می برد عبور می کنند.

 

4. فرآیند پخت

مرحله بعدی فرآیند پخت است ، جایی که پالت ها به پشته خودکار و بعداً به قفسه پخت منتقل می شوند. کوره پخت یک اتاق سرپوشیده است که در آن بلوک ها نگهداری می شوند تا با توجه به دمای اتاق مورد نیاز آنها سفت شوند. دو نوع کوره وجود دارد: کوره بخار فشار کم (حداکثر 60 درجه فارنهایت ، در ساعت) و فشار بالا (300-375 درجه فارنهایت)

5. فرآیند مکعب سازی

آخرین مرحله Cubing است، جایی که کوره رول شده و پالت ها برداشته می شوند. در این مرحله، پالت ها خالی می شوند و مجموعه جدیدی از بلوک ها تغذیه می شوند.

در مرحله پخت ، چند بلوک در فرآیند پخت متصل می شوند و بعداً توسط تیغه های سنگین از بین می روند. پس از مرحله مکعب ، این مکعب ها با لیفتراک به خارج حمل می شوند و در انبار قرار می گیرند.

عوامل موثر بر کارایی بلوک بتنی

کارایی و مقاومت بتن معکوس است. کارایی بتن بر حسب سهولت مخلوط کردن، حمل و نقل به محل ساخت و ساز، یا قرار دادن در فرم و فشرده سازی اندازه گیری می شود.

1.  مقدار سیمان بتن

2. میزان آب بتن

3. نسبت بتن را مخلوط کنید

4. استفاده از مواد سیمان تکمیلی

5. درجه بندی سنگدانه ها

6. اندازه سنگدانه ها

7. بافت سطحی سنگدانه ها

8. استفاده از مواد افزودنی در بتن


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کارخانه بلوک سازی بتن آلوکا در تبریز و آدرس betonaloka.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com